مراحل ثبت شرکت برای اتباع افغانی در ایران

مدارک مورد نیاز

  • کپی کلیه برگه های گذرنامه اعضا غیر ایرانی برابر اصل شده در سفارت مربوطه و اخذ نامه تاییدیه برابر اصل از سفارت ( در حال حاضر نیازی نیست )
  • ترجمه گذرنامه توسط دادگستری ( برای افغان ها لازم نیست )
  • ارائه کد فراگیر ( کد فراگیر اتباع افغان توسط موسسه حقوقی ثبت آرمانی اخد میگردد )
  • داشتن پاسپورت معتبر ( تاریخ و اعتبار ویزا مهم نیست )

زمان ثبت شرکت در ایران برای اتباع افغان

 زمان ثبت شرکت در ایران برای اتباع خارجی افغانی در تهران 25 روز با تحویل کلیه مدارک و در شهرستانها 20 روز می باشد .

هزینه ثبت شرکت برای اتباع افغان در ایران

موسسه حقوقی ثبت آرمانی با ارائه کلیه خدمات ثبت شرکت از ابتدا تا انتها در استان تهران و تمامی شهرستانها با مناسب ترین هزینه در تمامی مراحل ثبت شرکت شما اتباع افغان گرامی در کنار شماست. این خدمات شامل :

توجه ! :  برای ثبت شرکت های مسئولیت محدود ثبت شده در تهران کد اقتصادی و کد کارگاهی نیز اخذ می گردد .

برای اطلاع از هزینه ها همین حالا با ما تماس بگیرید

مزایای ثبت شرکت در ایران

به طور کلی ثبت شرکت مزایای زیادی برای شما اتباع افغان عزیز به ارمغان خواهد آورد که در این‌جا به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ثبت شرکت باعث می‌شود اختلافی در زمینه تقسیم سود بین شرکا در آینده به وجود نیاید یا به حداقل برسد. از آن‌جایی که تمام موارد مورد نیاز هنگام تنظیم اوراق اداری در اساسنامه و شرکت‌‍نامه ثبت می‌شود.
  • این کار جلوه حقوقی و قانونی به کسب‌وکار شما می‌دهد. برای مثال اگر شما بخواهید با یک مجموعه دولتی یا خصوصی مذاکره کنید برای عقد قرارداد لازم است شرکت داشته باشید. زیرا معمولاً آن‌ها به اشخاص حقیقی نمی‌توانند به سادگی اعتماد کنند و ترجیح می‌دهند طرف قرارداد شخصیت حقوقی داشته باشد.
  • از حمایت قانون برخوردار خواهید شد.
  • مشتریان بیشتری جذب می‌شوند و در نتیجه تعامل بیشتری صورت می‌گیرد.
  • از امتیازاتی نظیر وام و تسهیلات برخوردار می‌شوید.
  • می‌توانید در مناقصات و مزایدات مختلف حضور پیدا کنید.
  • دریافت جواز
کارشناسان ثبت آرمانی
ثبت شرکت اتباع افغان در ایران

سوالات متداول

آیا من میتوانم وقتی که با ویزای سیاحتی ۳ ماه وارد ایران میشوم اقدام به تاسیس شرکت با مسئولیت محدود در ایران کنم و امکان ویزای تجارتی را دریافت نمایم ؟

اتباع افغانستان می توانند بدون حضور شخص ایرانی اقدام به تاسیس شرکت کنند ؛ یعنی صرفا دو افغان . زمان ثبت شرکت 15 روز کاری و برای تاسیس نیازی به داشتن ویزا نیست صرفا پاسپورت معتبر کفایت میکند. درباره دریافت ویزای تجاری به واسطه ثبت شرکت باید کنسولگری نظر دهد .

نحوه اقامت اتباع خارجی در ایران به چه صورت است ؟

در قانون ایران شرایطی وجود دارد که افراد می توانند در مدت ۲ سال و یا حتی بدون داشتن سابقه اقامت ، اقامت و همچنین تابعیت ایران را اخذ نمایند. در خیلی از شرایط ، اتباع غیر ایرانی می توانند حتی اقامت ۵ ساله دریافت کنند.

آیا عدم فعالیت شرکت را باید به اعلام کرد؟

بطور کلی شرکتهایی که ثبت شده اما نمی خواهند فعالیتی داشته باشند باید مراحل قانونی را  طی کنند که به ترتیب عبارتند از: ثبت شرکت، تعیین حوزه مالیاتی و کد اقتصادی، پلمپ دفاتر و سرانجام نامه عدم فعالیت.

3.7/5 - (4 امتیاز)