ثبت شرکت و اخذ اقامت عمان

ثبت شرکت و اخذ اقامت عمان

کارشناسان ثبت آرمانی
اطلاعات بیشتر از طریق تماس با کارشناسان

ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت و اخذ اقامت در عمان

 

در این مقاله قصد داریم درباره ثبت شرکت در کشور عمان و دریافت اقامت از این طریق مطالبی را مطرح کنیم. با ما همراه باشید.

کشور عمان به عنوان “سوئیس خاورمیانه” مطرح است، چرا که در جناح بندی‌ها و مناقشات منطقه‌ای و جهانی، موضعی بی‌طرفانه را اختیار کرده و با تمامی طرف‌ها روابط دوستانه و اقتصادی دارد. این کشور دارای روابطی بسیار گرم و دوستانه با کشور ما می‌باشد.

 

 

موقعیت جغرافیایی عمان

 

عمان در شبه جزیره عربستان در جنوب غربی آسیا و بر کناره خلیج فارس، دریای عمان و دریای عرب قرار گرفته است.

(توضیح: دریای عرب، دریای عمان را به اقیانوس هند متصل می‌کند و ارتباطی با خلیج فارس ندارد.)

این کشور با کشورهای عربستان عمان و امارات دارای مرز خشکی و با کشورهای ایران و پاکستان دارای مرز دریایی می‌باشد.

 

 

جغرافیای انسانی

 

اقوامی که در کشور عمان زندگی می‌کنند عبارتند از اکثریت عرب و اقلیت‌هایی از اقوام مختلف بلوچ، فارس، افغانی و غیره.

 

 

خلاصه وضعیت سیاسی عمان

 

کشور عمان دارای حکومت سلطنتی می‌باشد و رئیس آن عنوان سلطان دارد و نه امیر. (برعکس بقیه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس.)

کشور عمان از دهه ۱۹۷۰ میلادی به این سو و با رسیدن سلطان قابوس بن سعید به قدرت، تحولات اساسی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را به خود دید، و در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفت.

 

 

دلایل و توجیهات سرمایه گذاری در عمان

 

پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۴۰ میلادی اقتصاد عمان ۱۰ درصد دیگر رشد کند.

بنابراین اگر به دنبال دریافت اقامت کشور با اقتصاد در حال رشد، از طریق سرمایه گذاری هستید و سرمایه مورد نیاز را دارید، سرمایه گذاری در عمان گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. در زیر به برخی از مزایای سرمایه گذاری در کشور عمان می‌پردازیم.

 

 

مزایای سرمایه گذاری در عمان

 

  1. کشور عمان، اقتصادی رو به رشد دارد و در زمینه‌های مختلفی از قبیل صنعتی و تجاری در حال رشد است و فرصت‌های سرمایه گذاری را داراست.
  2. برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور عمان، بسیاری از طرح‌های راه اندازی کسب و کار در این کشور مشمول معافیت مالیاتی تا ۵۰ سال می‌باشد.
  3. اخذ اقامت کشور عمان و مکان زندگی و فعالیت در این کشور.
  4. اتباع برخی از کشورها، نظير اعضای شورای همکاری خلیج فارس می‌توانند مالک صددرصد کسب و کار خود باشند و نیازی به شریک عمانی ندارند. این موضوع درباره اتباع ایران صدق نمی‌کند و باید دارای یک شریک و طرف عمانی در شرکت ثبت شده باشند. در این موارد نیز مالکیت ۷۰ درصد شرکت با طرف ایرانی و مالکیت ۳۰ درصد باقیمانده نیز با طرف عمانی خواهد بود. اما طبق قراردادی می‌توان طرف عمانی را ملزم کرد که در امور داخلی شرکت دخالتی نکرده و تنها به دریافت مبلغی به صورت ماهیانه و یل سالیانه اکتفاء کند.
  5. امکان تجارت بین حوزه کشورهای GCC یا شورای همکاری خلیج فارس.
  6. امکان کسب سود با یکی از برترین ارزهای جهان که حتی ارزش بیشتری از دلار دارد، یعنی ریال عمان.

سایر مزایای مهم عبارتند از: امکان افتتاح حساب بین المللی، نقل و انتقال رایگان سرمایه و سود و دارا بودن ثبات سیاسی و امنیت سرمایه گذاری.

 

 

چالش‌های سرمایه گذاری در عمان

 

سرمایه گذاری در کشور عمان دارای چالش‌های نیز می‌باشد از جمله اینکه در تمامی حوزه‌ها امکان ثبت شرکت وجود ندارد. در برخی حوزه‌ها نیاز به شریک و کفیل عمانی است و از مهم‌ترین چالش‌های دیگر این است که اقامت دائمی به سرمایه گذاران داده نمی‌شود.

فرآیند ثبت شرکت در کشور عمان چند روز به طول می‌انجامد؟

فرآیند ثبت شرکت در کشور عمان بازه‌ای بین ۳۰ تا ۴۵ روز دارد.

در این مقاله به کلیاتی در زمینه ثبت شرکت در کشور عمان و اخذ اقامت از آن طریق صحبت کردیم. در مقالات بعدی در رابطه با جزئیات این امر نظیر انواع شرکت‌های قابل ثبت در کشور عمان و همین‌طور پروسه‌ها و فرآیندهای آن صحبت خواهیم کرد. با تشکر از همراهی شما.

کارشناسان ثبت آرمانی
Brand Register

مطالب مرتبط

تفاوت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص

تفاوت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص

در این مقاله به تفاوت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص پرداخته شده است، اما پیش از آن باید کارشناسان آرمانی ثبت توضیحی هرچند مختصر درباره شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص ارائه دهند: شرکت سهامی خاص ، در زمره شرکت‌های بازرگانی بوده و با

بیشتر بخوانید
استعلام کارت بازرگانی

استعلام کارت بازرگانی

برای استعلام کارت بازرگانی افراد تاکنون می‌بایستی از طریق مراجعه حضوری اقدام می‌کردند، اما چند وقتی است که برای استعلام نیازی به مراجعه حضوری نیست و افراد می‌توانند به صورت آنلاین و از طریق سایت مربوطه که در ادامه به آن پرداخته شده است، این

بیشتر بخوانید

مراحل ثبت برند

ممکن است بسیاری از فعالان و تجار سود خوبی از تجارت خود کسب کنند و با نحوه و چگونگی ثبت برند شرکت آشنایی نداشته باشند و آن را لازم ندانند. این مقاله بر آن است تا مراحل و راهنمای ثبت برند در ایران را برای

بیشتر بخوانید
مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی عام

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی عام

بسیاری از افراد هنگام ثبت شرکت سهامی عام نمی‌دانند بایستی چه مدارکی را فراهم نمایند و هر یک از مدارک را چگونه تهیه نمایند، به همین سبب در این مقاله به مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی عام پرداخته شده است. شرکت‌های سهامی عام به

بیشتر بخوانید
5/5 - (1 امتیاز)