ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان دارای قوانین و شرایط خاصی می باشد که اگر بدون اطلاع  از آن ، گام در این مسیر بگذارید ، شاهد شکست در برنامه ریزی های خود خواهید شد .

این کشور هم اکنون عضو حوزه شنگن نمی باشد اما  تا سال ۲۰۲۰ به عضویت پیمان شنگن در خواهد آمد که این موضوع می تواند نکته مثبتی برای سرمایه گذاری ارزان در زمان حال در این کشور باشد.

یکی از روش های متداول اخذ اقامت گرجستان ، از طریق ثبت شرکت می باشد .

درواقع به محض ثبت شرکت در این کشور ، می توانید درخواست اقامت خود را به دولت گرجستان ارائه کنید.

البته ناگفته نماند که اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت ، برای افرادی که می توانند شرکت فعالی را در این کشور بر پا نمایند،  میسر میباشد و در صورتی که شرکت دارای فعالیت نبوده و در اداره مالیاتی به ثبت نرسیده باشد ، غیر فعال به حساب آمده و فرد نمی تواند برای اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت اقدام نماید.

بخش عظیم درآمد دولت گرجستان از طریق کسب مالیات می باشد پس طبیعتاً به مسائل و امور مالیاتی حساسیت بیشتری دارد لذا در صورت ثبت شرکت در گرجستان،  باید موارد مربوط به امور مالیاتی را به دقت و به موقع پرداخت کنید.

البته بهتر است بدانید که مالیات در گرجستان، 20% بوده درحالیکه در ایران 25% می باشد لذا این مورد، یکی از بهترین مزایای ثبت شرکت در این کشور می باشد.

 

چگونه در گرجستان شرکت ثبت کنیم ؟

قبل از اقدام برای ثبت شرکت در گرجستان ،  ابتدا باید نوع ساختار شرکتی خود را با توجه به نوع فعالیت تجاری مشخص نمایید که اصولا برای کسب و کارهای کوچک از ثبت شرکت با مسئولیت محدود استفاده می شود .

درواقع یکی از محبوب ترین نوع ساختارهای شرکتی در گرجستان از نوع مسئولیت محدود میباشد !

اگر میخواهید کسب و کار خود را در زمینه پخش و توزیع دارو یا تولید و توزیع در گرجستان گسترش دهید ، باید مجوزهای لازم در این زمینه را از اداره کار این کشور اخذ نمایید اما در باقی مشاغل مانند راه اندازی رستوران، کافی شاپ و… باید با اخذ پروانه جنرال تردینگ اقدام به راه اندازی کسب کار و حرفه تخصصی خود نمایید که تمامی موارد مذکور را ما برای شما انجام خواهیم داد.

ثبت شرکت در گرجستان  به 2 روش صورت می گیرد :

  • به صورت کاملا شخصی
  • به صورت مشارکتی

 

 

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

  1. انتخاب نوع شرکت و دریافت پروانه جنرال تردینگ
  2. مشخص نمودن آدرس معتبر برای شرکت
  3. انتخاب نام مناسب برای شرکت
  4. مهر و لوگوی طراحی شده و ثبت شده برای شرکت
  5. گرفتن کد مالیاتی
  6. تهیه و تنظیم اساسنامه شرکت
  7. افتتاح حساب بانکی شخصی و یا شرکتی 

برای ثبت شرکت در این کشور ،

  • ابتدا باید میزان سرمایه اولیه که با توجه به نوع فعالیت شما مشخص می گردد ، تعیین گردد .
  • باید اجاره نامه و یا سند ملک خریداری شده که مشخص نماید فعالیت شرکت در چه محلی شروع می گردد ، داشته باشید.
  • اساسنامه ای که در آن باید تعداد سرمایه گذاران و سهامدارن به همراه میزان سرمایه اولیه هر کدام مشخص گردد و مدیریت باید از بین آن ها انتخاب و مشخص شود را باید ارائه داد.

که در تمامی مراحل، کارشناسان ما همراه شما خواهند بود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در گرجستان :

کپی پاسپورت (حتی یک نفر هم میتواند در گرجستان شرکت ثبت کند)

قابل توجه است که برای مصاحبه، حتما باید یک بار به کشور گرجستان سفر کنید .

* زمانی که شرکتی را در گرجستان به ثبت می رسانید می توانید از کارمندانی خارجی هم استفاده نمائید .

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

میزان هزینه ثبت شرکت در گرجستان با توجه به شهر، نوع فعالیت، سطح شرکت و… متفاوت می باشد و برای آنکه میزان مشخصی را برای هزینه ها بدانید باید با کارشناسان موسسه تماس گرفته و شرح حال خود را برای آنها بازگو نمایید تا با توجه به شرایط شما هزینه ثبت شرکت را برآورد کرده و در اختیار شما بگذارند.

لینک های مرتبط

ثبت شرکت  ثبت برند  ثبت برند بین المللی  ثبت شرکت در انگلستان  ثبت شرکت در گرجستان  ثبت شرکت سهامی خاص  ثبت شرکت با مسئولیت محدود  ثبت شرکت دانش بنیان
به این مطلب رای دهید.